برای خرید بالای 500 هزار تومان ارسال رایگان است!

انتشارات مبانی

ناشر کتب علوم ورزشی

برای خرید بالای 500 هزار تومان ارسال رایگان است!

برای خرید بالای 500 هزار تومان ارسال رایگان است!

ناشر کتب علوم ورزشی

کتاب ترجمه شده: نیاز یا بحران

1. پیشرفت علم در مباحث مختلف، در جهان قابل مشاهده است. هر ساله چندین عنوان کتاب تحت موضوعیت های خاصی انتشار می یابد که این نشان از اهمیت به روز بودن مطالب است و این نیاز سنجی که از سوی مطرح ترین اساتید دنیا انجام شده و در نهایت الزام به تدوین کتابی بر مبحث خاص شده است خود حکایت از به روز بودن علوم را به همگان نشان می دهد.

 

2. جامعه در تقابل با کتاب های زبان انگلیسی دو راهکار دارد، اولی بر افرادی شامل می شود که تسلط خوبی بر زبان دارند و می توانند به مطالعه کتاب انگلیسی بپردازند. راهکار دوم برای افرادیست که به دنبال ترجمه شده ای این کتب هستند.

 

3. اگر ما به کتب مربوط به گذشته بر گردیم اکثرا در محدود سالی 2000 هستند و اگر به سالی که قرار داریم نگاه کنیم متوجه می شویم کم کم داریم به سال 2017 می رسیم! این یعنی چندین سال اختلاف، که برای رشته علوم ورزشی که با «انسان» سر کار دارد یک هشدار جدی می باشد!

 

4. رشته پر محتوای علوم ورزشی دارای زیر شاخه های متنوعی است. ما در این بحث دو نوع جامعه داریم : 1. دانشگاهی 2. عموم مردم (شامل مربی، ورزشکار و …). برای این جامعه ها چندین مبحث مشخص است؛ یکی از این مباحث به روز بودن اطلاعات مورد استفاده است، به عنوان مثال آیا آموزش مهارتی که در سال 2000 داده می شد، الان نیز همان است! یا نه روش و رویکرد تغییر کرده است! در بحث دانشگاهی آیا همچنان باید به کتب قدیمی رجوع شود و فقط به آن موضوعات خوانده شود یعنی علم رشد نکرده است! قبلا اعلام می داشتند تاثیر فعالیت بدنی بر کاهش وزن بیشتر از تغذیه است ولی حال برعکس آن گفته می شود! و خیلی مباحث دیگر … آیا ما همچنان باید به کتب قدمی بسنده کنیم! جامعه ای که با آن مواجه هستیم «انسان» است.

 

5. بحث ترجمه کتب؛ بر ارائه علم به روز به جامعه می باشد حال این جامعه می تواند دانشگاهی باشد یا عموم مردم، توجه به این نکته که هدف از ترجمه به اشتراک گذاری علم دنیا به زبان آن کشور می باشد تا مورد استفاده همگان باشد.

 

6. به یک نکته باید توجه داشت که همه ی محققین می توانند کتاب کار کنند ولی هر کتابی رو همه نمی توانند کار کنند و نیازمند افراد متخصص در موضوعیت خاصی می باشد. داشتن یک رشته پر محتوا بهتر از داشتن یک رشته کم محتوا هست.

 

کلام آخر:

علم در حال پیشرفت و تکمیل شدن است، کتب قدیمی پایه علمی هستند ولی هیچ موقع تمام کننده آن نیستد، در ابتدا مباحث قبلی را بخوانید و بعد از نیاز سنجی انجام داده شده به سوی کتب جدید برید.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

تازه‌های نشر

به دنیای علم ورزش خوش آمدید

قیمت اصلی 1,660,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,427,200 تومان است.
قیمت اصلی 1,530,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,301,700 تومان است.
230,000 تومان250,000 تومان
قیمت اصلی 740,000 تومان بود.قیمت فعلی 666,000 تومان است.
قیمت اصلی 60,000 تومان بود.قیمت فعلی 51,600 تومان است.
350,000 تومان
قیمت اصلی 85,000 تومان بود.قیمت فعلی 65,000 تومان است.
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
X

نیاز به ایجاد یک حساب کاربری دارید؟