آمادگی جسمانی در دوران بارداری

آمادگی جسمانی در دوران بارداری

پیشگفتار

*از کتاب آمادگی جسمانی در دوران بارداری*

هنگامی که یک زن مادر می‌شود، زندگی‌اش تغییر می‌کند. در این زمان تغییرات مهمی در ذهن، بدن و روح زن رخ می‌دهد. در سراسر جهان با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف برای این دوره زمانی ارزش خاصی قائل هستند و اغلب بر استراحت، تغذیه و حمایت از نو مادر تمرکز می‌کنند تا مادر بتواند به راحتی نقش جدید خود را ایفا کند. در ژاپن نو مادر به مدت سه هفته در خانه پدری استراحت می‌کند و بیشتر در رختخواب می‌ماند. در نیجریه سنتی به نام Omugwo وجود دارد، که به معنی مراقبت بعد از زایمان است، و مادربزرگ برای اولین بار نوه‌اش را حمام می‌کند. این رسوم نشان می‌دهند که مادر تحت حمایت است و افراد نزدیک زیادی برای کمک به نگهداری و پرورش کودک وجود دارند. در آمریکای لاتین، la cuarentena (قرنطینه) یک دوره شش هفته‌ای است که در این مدت نو مادران از رابطه جنسی، انجام فعالیت‌های شدید و خوردن برخی غذاها خودداری می‌کنند. آن‌ها صرفاً وقت خود را برای استراحت کردن، بهبودی و تغذیه نوزاد با شیر خود اختصاص می‌دهند. نو مادران توسط اعضای خانواده خود حمایت می‌شوند، یعنی اعضای خانواده کارهای مربوط به آشپزی و تمیز کردن خانه را انجام می‌دهند و از کودک های دیگر و نوزاد جدید مراقبت می‌کنند.

در آمریکای شمالی سنت‌ها و رسوم خاص مربوط به مراقبت طی دوران بارداری و دوره پس از زایمان وجود ندارند. متأسفانه، جامعه و رسانه‌ها این ذهنیت را برای نو مادران ایجاد کرده‌اند که مادرانی خارق العاده هستند که به سرعت به زندگی عادی خود برمی‌گردند و سریعاً به تناسب اندام می‌سند و شعار شان این است: «طوری زندگی کن مثل این که هرگز کودک‌ای نداشته‌ای».

هدف ما در این کتاب ایجاد یک تغییر الگوواره است که سنت‌ها و رسوم فرهنگی را به دنیا معرفی کند؛ چنین سنت‌هایی قابل استفاده برای بهبودی مادر بعد از زایمان، ارتقاء سطح سلامتی هدفمند و احترام به زنانی است که به دنبال بازگشت تدریجی به زندگی روزمره و انجام تمرینات ورزشی هستند.
ما بر انجام تمرینات ورزشی و حرکت طی دوران بارداری، زایمان، و حس مادر بودن اعتقاد داریم و بر اهمیت حرکت با آگاهی تأکید می‌کنیم. شور و شوق ما آموزش زنان باردار و همچنین متخصصینی است که می‌توانند تغییرات مثبت زیادی طی بارداری و زایمان در مادر ایجاد کنند. دانش قدرت است، زمانی که زنان از این قدرت برخوردار باشند، در دوران بارداری، زایمان، و پس از زایمان می‌توانند انتخاب‌های آگاهانه‌ای در مورد بدن خود داشته باشند.
اول، اثرات حاملگی را بر روی بدن بررسی خواهیم کرد و به شما اطلاعاتی در مورد چیزهای مورد انتظار، نحوه مدیریت تغییرات و حفظ تناسب اندام ارائه خواهیم داد.

سپس، مفهوم آمادگی برای زایمان را معرفی خواهیم کرد. اکثر مردم مفهوم آمادگی برای یک مسابقه را درک می‌کنند، هر رویداد جسمانی نیاز به آمادگی جسمانی دارد. به این ترتیب، زایمان نیز یک رویداد جسمانی است که اعتقاد داریم مادر باید برای آن آموزش ببیند. برای نشان دادن چگونگی آن هیجان داریم!

ناحیه کف لگن و شکم زمینه‌های تخصص ما هستند، و این دو موضوع‌هایی هستند که باید در برنامه‌های آموزشی پیش از ازدواج گنجانده شوند. کف لگن و شکم همیشه در ذهن زنان باردار است و می‌خواهیم بدانید که چگونه طی بارداری، زایمان و پس از زایمان از بدن و کف لگن خود مراقبت کنید تا مطمئن شوید که بدن شما آمادگی مادر شدن را دارد.

هنگامی که به شما در مورد تغییراتی که اتفاق می‌افتد آموزش دادیم، در مورد درست حرکت کردن به شما آموزش خواهیم داد! تناسب اندام بارداری آماده سازی بدن با انجام دادن حرکات ورزشی است که بدن شما را برای زایمان آماده می‌کند و زمان بهبودی را ارتقا می‌دهد. ما شما را برای انجام تمرینات ورزشی که می‌تواند برای بدن و ناحیه کف لگن مفید باشد راهنمایی می‌کنیم. همچنین تمریناتی برای قسمت فوقانی و تحتانی بدن، و تمرینات عملکردی برای آمادگی برای مادر شدن، و تمرینات کششی و رها سازی را آموزش می‌دهیم تا تنش، استرس و درد ها را از بین ببرید.
در نهایت، تمریناتی برای هر سه ماهه به شما می‌دهیم. این تمرین ها با توجه به سطح آمادگی بدن (مبتدی، متوسط و پیشرفته) تعیین می‌شوند بنابراین، مهم نیست که سطح آمادگی فعلی شما چیست یا در کدام مرحله از دوران بارداری این کتاب را می‌خوانید، چیزی که مهم است این است که باید برنامه‌ای مناسب داشته باشید. ما تمرینات را با توجه به نیازهای بدن در هر سه ماهه طراحی کرده‌ایم؛ بنابراین، شما را برای روز بزرگ تولد نوزاد خود قوی، مطمئن و آماده می‌کنیم!

با عشق و انرژی زیادی روی این کتاب کار کرده‌ایم و از شما بابت خواندن و عمل کردن به آن سپاسگزاریم. ما برای شما دوران بارداری، زایمان و بهبودی و توانمندی آرزو می‌کنیم.

برای خرید تهیه کتاب به بخش فروشگاه سایت مراجعه فرمایید.

نکات مهم در طراحی جلد کتاب

1398-04-04

2 نظر در آمادگی جسمانی در دوران بارداری

  1. عالی است

  2. بسیار عالی
    تشکر از مطالب خوب

دیدگاهتان را بنویسید